رئیس مجلس در کمیته امور سازمان ملل اتحادیه بین‌المجالس گفت: ساختار و عملکرد امروز شورای امنیت به نحوی است که با معیارها و ارزش‌های اولیه دمکراتیک همخوانی ندارد.

غلامعلی حداد عادل در سخنرانی خود در کمیته امور سازمان ملل یکصد و هفتادمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در ژنو با بیان این مطلب تأکید کرد: طی سال‌های اخیر شاهد افزایش روند دخالت شورای امنیت سازمان ملل در مسائلی که در حیطه صلاحیت سایر ارگان‌های این سازمان قرار می‌گیرد، بوده‌ایم که این امر غیرقابل قبول و زیانبار است.

اندرز بی جانسون، دبیرکل جامعه اتحادیه جهانی بین المجالس با حضور در محل اقامت رئیس مجلس در ژنو با وی دیدار و گفتگو کرد.

حداد عادل  نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هفته پیش قرار بود به دعوت مجمع پارلمانی شورای اروپا به استراسبورگ برود گفت: اتفاقی که آنجا افتاد برای ما قابل درک نبود. متأسفانه غرب و کشورهای غربی اطلاعات خود را از گروه های بدون صلاحیت می‌گیرند و بر اساس آن اطلاعات غلط، به تحلیل های نادرست می رسند.

در نشست شماری‌ از نمایندگان‌ کشورهای‌ عضو سازمان‌ کنفرانس‌ اسلا‌می‌ هم که دیروز در حاشیه‌ نشست‌ پاییزه‌ اتحادیه‌ بین‌المجالس‌ در ژنو‌ برگزار شد،‌ رئیس‌ مجلس‌‌ در سخنان‌ کوتاهی‌ با اشاره‌ به‌ مشکلا‌ت‌ کنونی‌ جهان‌ اسلا‌م‌ و به‌خصوص‌ منطقه‌ خاورمیانه، اهتمام‌ و توجه‌ بیشتر کشورهای‌ اسلا‌می‌ را به‌ مشکلا‌ت‌ مردم‌ عراق‌ خواستار شد‌.

کد خبر 33532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز